Xiaomi. Шлях визнання (частина 2)


09.03.2016

Xiaomi не турбує продаж телефонів, ми дбаємо про те, щоб якомога більше людей змогли їх отримати.

Не так давно Xiaomi запустила Ninebot Mini – самостійно балансуючий скутер, створений однією з компаній Xiaomi. Луї Гао, керуючий Ninebot і засновник, пояснює, що Xiaomi реалізує значно більше, ніж звичайний інвестор - вони порадять, допоможуть відновити розробку, створять попередні заходи для забезпечення партнерів, запропонують канали продажу. Що свідчить про п'ятикратну відмінність в обсягах продажу. Лей Цзюнь розмірковує про зовнішній вигляд - він думає над формою від руків’я і до коліна.

Команда Xiaomi допомогла п'ятирічній компанії Ninebot придбати Segway у 2015. «Segway не отримала підтримки на її ранньому етапі, - говорить Гао, - але з Ninebot люди побачать наші нові продукти. Вони дійсно круті, ще й за привабливою ціною. Ми створюємо одноколісні самобалансуючі персональні скутери, і розглядаємо сервісних роботів».

«Проблема в Китаї, - говорить Гао, - варто один раз задовольнити попит і ринок вирішить, що ти йому подобаєшся. Кажуть, що в Китаї повільно розвиваються комплектуючі, але насправді швидко. Якщо Ви витратите час на те, щоб удосконалити процес, тоді в кінцевому підсумку він підірве ваші ринки і ви зможете побачити попит і піднятися набагато швидше, ніж якби ви діяли за принципом KickStarter, де зволікання стає причиною смерті стимулу і всякого бажання продовжувати. А з Xiaomi попередня кількість товарів була за межами наших очікувань. Отже, наше завдання було переконати наших споживачів в тому, що вони отримають свої покупки вчасно ».

«Істинне значення Інтернет бізнесу в Китаї, - пояснює Хьюго Барра, - полягає в наявності величезної кількості користувачів, навіть якщо спочатку вони не приносять компанії значного доходу. Досягнення, які могли б отримати західні компанії: поки eBay нараховували винагороди продавцям, Alibaba здійснювала безкоштовні транзакції для швидкого отримання обсягу - і потім використовували свій підйом для розвитку домінуючих і вигідних продуктів як Alipay, в той час як дохід eBay знижувався.»

«Тільки одна річ, про яку ми піклуємось в продуктах, які ми продаємо - наша мобільна Інтернет платформа, – говорить Хьюго Барра, – Наші телефони – це засіб розподілу для нашої платформи - ми не дбаємо про продаж телефонів, а про те, наскільки більше людей зможуть їх отримати. Потім ми зможемо побудувати ігровий бізнес, контент бізнес для відео, музики та новин - ми маємо мобільну віртуальну мережу, керовану лише 10-ма працівниками. Ми могли б побудувати фінансовий бізнес - Mi Finance - який дозволив би вам дістати ваші кредити й інвестувати в фонди грошового ринку. Користувачі - результат трафіку на нашій платформі. Люди думають, що ми компанія смартфонів - але ми насправді Інтернет компанія».

Існують два найбільш важливі моменти, якщо ви хочете застосувати Інтернет мислення до споживчої продукції - зосередьтесь і підіймайтесь

Барра пояснює, чому екосистема Лью Де є настільки значущою інновацією в світі смартфонів. «З перспектив інтернету просто мати смартфони, які будуть краще ніж всі інші недостатньо, - говорить він, – нам потрібно продавати першокласні продукти, і щоб їхня кількість була значною, так люди будуть продовжувати повертатись на наш вебсайт та у наш магазин. Ця екосистема для розумних пристроїв - дуже важливий елемент нашої стратегії залучення та утримання клієнтів. Це віртуальне коло: одного разу Ви купили один з цих розумних пристроїв, смарт лампочку або водоочищувач і Вам хочеться ще один».

«А якщо Ви підприємець в партнерській компанії, і Ваше життя залежить від продукту, який Ви створюєте, Вам потрібно працювати ретельніше. Якщо Ви партнер великій компанії, то Вам все одно, чи хорошу продукцію вона виробляє - Ваші акції залишаться там. Але якщо Ви - підприємець і рівень Вашого продукту падає, то Ви готові. Так Ви більше мотивовані виробляти чудовий продукт. Візьміть наприклад нашу компанію по Power Bank, вони виготовляють і продають 2 млн "банок" з брендом Xiaomi. Друга найбільш популярна Power Bank - симуляція Xiaomi. Люди копіюють наші розробки! Наша компанія з натільної електроніки Huami вже продає 1,5 млн розумних пристроїв на місяць. Це все відноситься до нашого способу Інтернет-мислення - залучати користувачів приголомшливою продукцією, зберігати їх вірність, підвищувати їх наміри і перетворювати їх на гроші».

«Деякі західні компанії, – говорить Барра, – мають схоже бачення Інтернет мислення («платформа і монетизація»): він має на увазі Uber і комманду Google Android, звідки він прийшов, щоб приєднатися до Xiaomi в Жовтні 2013. «Але це дещо унікальне про Китай. Такі панове, як Джек Ма (Alibaba), Поні Ма (TenCent), Лей Цзюнь – не мають кордонів - це неймовірно, як вони беруть ідею, здійснюють її, роблять її безмежною за декілька тижнів. Зі здатністю виробництва, яке присутнє в країні, Китай стане лідером в електроніці і не тільки у виробництві, але й у інноваціях. Просто дайте екосистемі кілька років».

«Існують дві найбільш важливі речі, якщо ви хочете застосувати Інтернет мислення до споживчої продукції - зосередьтеся і піднімайтеся. У Xiaomi ми створюємо тільки модель продукту, навіть якщо наші витрати високі, вартість продукту набагато нижче, ніж у інших. І тому що значущість настільки велика, ціна за виріб знижується весь час. Плюс, ми знаємо наших користувачів. Спільнота Mi надзвичайно важлива і це невід'ємне досягнення платформи. Вони інвестують велику кількість часу безкоштовно, вони забезпечують наш кращий контент. Ви не можете замінити ваше співтовариство ні на одну маркетингову стратегію світу.»

Mi товариство - це будинок, де ви знаходите суть свого існування

Xiaomi чат має 58 млн учасників, з мільйоном прибічників, активність яких проявляється кожен день. Лі Мінг, працівник номер 9, вивів команду з 20 вимираючих форумів, організовуючи фан-події і збираючи реакцію споживача. Xiaomi запрошує фанатів на Mi Pop – вечірку з попкорном, де сотні людей можуть танцювати на сцені з Хьюго Барра, одягненим в перуку рок-зірки, або отримати доступ до продукції раніше. «Вони не споживачі, не користувачі, вони – наші друзі, - говорить Лі, – спочатку це було в невеликих кімнатах для зустрічей, тепер в нічних клубах. Ми навіть ходили на яхті». Mi співтовариство самостійно організовували невеликі заходи 600-700 разів на рік в інших 120 містах.

Коли Xiaomi святкували свій п'ятий день народження з Mi Fan Festival в квітні, вони встановили світовий рекорд, адже продали 2 112 010 телефонів онлайн за 24 години. Але спілкування важить значно більше. «У ЗМІ ти можеш тільки оголошувати про нову продукцію, але ти не знаєш, чи є цей хтось користувачем Xiaomi. Mi співтовариство - це будинок, де ви знаходите суть свого існування».

І підсумком є вірність - «нерухомість», як зазначив Лі. «Звичайні компанії просто хочуть продати продукт, а ми хочемо впливати і завойовувати призначену для користувача симпатію. Коли у вас є спільнота, ви легко будуєте безпосереднє спілкування.» Реакція також досліджує місцевий попит. «Ми запустили Mi4i в Індії - але велика кількість людей в Китаї сказали, що вони теж його хочуть і ми запустили Mi4c для Китаю. Ми серйозно ставимося до відповідної реакції».

Китайські компанії з виробництва смартфонів намагаються скопіювати стиль управління Xiaomi

OnePlus, інший виробник мобільних телефонів, також привертає увагу публіки для поліпшення продукту. «Можливо, вони взяли кілька моментів з нашої книги, – говорить Лі зневажливо, – всі китайські компанії з виробництва смартфонів намагаються скопіювати стиль управління Xiaomi, але він полягає не тільки в наймі кількох людей на роботу – це культура, яка походить від Лея Джуна».

Як щодо славнозвісних раптових розпродажів Xiaomi, які поширили чутки про обмежений доступн телефонів? «Ми ніколи навмисне не створювали дефіцит продажів, - наполягає Лі, – людям завжди здавалося, що маленька компанія має обмежене виробництво, а відповідно деякі люди не зможуть придбати наші телефони. Навіть якщо ми виростемо більше, ми не зможемо відповідати попиту». Коли є товар, то хочеться його змінити швидше, так швидко, що в ході одного продажу в 2014 було продано 100 000 виробів за 4,2 секунди.

Huawei міг би поставити під сумнів своє лідерство в минулому році, але Xiaomi не стоїть на місці. Після імплементації в ринок Індії в липні 2014 року був запуск в Сінгапурі, Філіппінах, Малайзії і далі. На Середньому Сході і в Північній Африці, партнери дистриб'ютори представляють телефони Xiaomi. У західному поширенні можуть перешкоджати питання інтелектуальної власності - каже Лей Джун, – хоча Xiaomi подали на більш ніж 6000 власних патентів з 2014. Також здійснено, згідно зі звітом, на 1 млрд доларів TV контенту на китайській мові. Як говорить Леї, The Wall Street Journal: «Кожен день наші користувачі використовували їх телефони 115 раз і проводили з ними по 4,5 години. Ви тільки уявіть собі наскільки потужна мовна платформа!». Півроку раніше, Лей, як відомо був одружений (Xiaomi каже, що немає «очевидного» в такому питанні), зробив заяву під назвою «Яке майбутнє у Xiaomi?».

«Одного разу Xiaomi буде схожа на Sony в 1970, провідний японський виробник; подібно Samsung в 1980 і 1990, - говорить він, – Через десять років, Китай займе лідируючі позиції у світі в багатьох галузях».

Тим часом, він незламно налаштований розвіяти розповідь про те, що Xiaomi знаходиться у тіні Apple в ролі підробки. Лінія «Ще одна річ» була жартом. «Речі Стіва Джобса - це тільки зовнішнє враження, - говорить Лью Де. Лей розчарований: «Містер Джобс – чудова людина, - розмістив він на сайті Xiaomi в жовтні 2013, – Він створив чудові речі, він змінив світ, він був могутнім натхненником для Xiaomi. Але використовувати його в якості порівняння зі мною зовсім недоречно. Я поважаю Стіва Джобса за те, чого він досяг. Але Xiaomi відмінна компанія від Apple. Ми дуже відкриті і розставляємо наші акценти на натхненні наших користувачів, наших прихильників, з огляду на їх реакцію, і навіть організовуємо вечірки разом з ними. Ми віримо, що донесемо інновації до кожного, тому ми настільки свідомі у вартості наших продуктів».

«Роль Китаю - бути зрозумілим в світі значно кращому в наступні кілька років», - каже Хьюго Барра.

Початок читайте у частині 1

підпишіться!
Нові надходження, знижки, пропозиції!
Call